In de wereld van online marketing staat niets vast. Door de continue veranderingen is het soms lastig om alle ontwikkelingen zorgvuldig bij te houden. Het gebruik van nieuwe technieken is essentieel om jouw positie binnen Google hoog te houden. Dat is belangrijk, want alleen op die manier kun je meer bezoekersaantallen en daarmee conversie genereren voor jouw website. Over het algemeen spreken we van drie belangrijke pijlers binnen SEO. Dit zijn dé dingen die je moet doen om jouw website op nummer één te krijgen. Maar waar moet je dan precies aan denken? In dit artikel zetten we de belangrijkste pijlers binnen SEO op een rijtje om jou op weg te helpen naar die eerste plek in de populairste zoekmachine ter wereld.
Gebruiksvriendelijkheid van de website
In de wereld van SEO is het met name belangrijk om de gebruiksvriendelijkheid voor je bezoekers zo hoog mogelijk te maken. Google hecht er enorm veel waarde aan als je jouw website hoog op gebruiksvriendelijkheid laat scoren. Daarmee probeert het zich immers te onderscheiden van andere zoekmachines. Google hoopt dat iedere website op de eerste pagina’s de perfecte belevenis aan de zoekers geeft, relevante informatie biedt en dat het fijn is om de site te gebruiken. Met andere woorden: dat de gebruiker van de website optimaal geholpen kan worden. Daardoor is het belangrijk om de laadtijden van jouw site eens goed onder de loep te nemen.
Bij een goede laadtijd mag deze niet boven de 2 seconden komen. Voor een nog beter resultaat is het slim om deze onder de 1,4 seconden te brengen. Er zijn online verschillende tools te vinden die jou laten zien hoe hoog de laadtijd van je website is.
Is de laadtijd te hoog of valt er nog wel iets te halen? Schakel dan een gespecialiseerde websitebouwer in om samen met jou te kijken waar het misgaat en wat er mogelijk veranderd kan worden. Zo pas je binnen mum van tijd de gebruiksvriendelijkheid van je site aan en is de kans dat je positie binnen Google hoger wordt ook een stuk groter.
Content marketing
Content marketing speelt al jaren een zeer belangrijke rol binnen SEO. Toch is Google door de jaren heen wel wat veranderd. Zo is het niet meer alleen belangrijk welke content er precies wordt geplaatst en het gebruik van waardevolle zoekwoorden, maar bovenal of deze relevant is voor de landingspagina. Je kunt dus niet ongestoord spammen om jouw site hogerop te krijgen. Enkel kwalitatieve content zal je een hogere positie binnen Google opleveren. Door een autoriteit binnen jouw vakgebied te worden, zorg je ervoor dat Google de kwaliteitsscore van je website enorm laat stijgen. Schakel eventueel een tekstschrijver in om de content van jouw website te schrijven.
Linkbuilding
Het gebruik van linkbuilding is al jaren enorm belangrijk om de positie binnen google te verbeteren. Hierbij kun je zowel denken aan externe links, dit zijn links die op andere websites worden geplaatst naar een landingspagina binnen jouw site, als interne links op de eigen website. Niet alleen de hoeveelheid links is van belang, maar ook de wijze waarop deze op kwalitatieve sites wordt geplaatst en voor het realiseren van organische zoekresultaten.